New England Patriots az én szememmel

Se kecske, se káposzta?

2020. március 20. - topin

Lezárult egy korszak. A Titans elleni vereség után feszegettem a témát, merre tovább, melyik úton. Megoldható-e, hogy a kecske is jól lakjon és a káposzta is megmaradjon? Végül úgy alakult ez a majd 20 éves együttműködés, hogy a kecske nálunk nem lakott jól, de a káposzta mégis elfogyott..

tb1.jpg

Nem volt túl sok helyünk a fizetési sapka alatt, de azért voltak forgatókönyvek arra az esetre is, ha Tom nem érné be kisebb összeggel. Igazából az aggasztóbbnak tűnt, hogy olyan kérésekről lehetett olvasni, hogy szeretne beleszólást a roster összetételébe, a játékhívásba és megfogalmazott igényei voltak az elkapó és tight end szekció erősítésére. Mindezek úgy, hogy az anyagi résznél sem volt hajlandó lassítani. Ezek együtt nem sok jót jelentettek, de még a nagy Brady fanok, mint jómagam is, nagyon szerettük volna, ha valahogy felébredünk ebből a rémálomszerű folyamatból, aminek a végén csak a szomorúság, csalódás várt volna minket.



Bill Belichick nem arról híres, hogy bármibe nagyon beleszólást engedne. Annak idején pont ezért került hozzánk és pont ezért volt nagyon vitatott a szituáció. Robert Kraft szabadkezet ígért és adott neki, amit az eredmények aztán tökéletesen igazoltak. Meglepő lett volna, ha ebben a helyzetben a tulajdonos a játékost választja a franchise helyett, mert bár összeforrt erre a 18 évre a csapat és Brady neve, egy játékos soha nem nőhet egy franchise fölé. Akkor sem, ha a valaha volt legnagyobbról beszélünk. Kraft többször lenyilatkozta, hogy a fiaként szereti Tomot, és a döntés előtti nap is átugrott hozzá Brady egy utolsó egyeztetésre, de sok opciója a tulajdonosnak nem volt ebben az esetben. Belichick 1 éves szerződésben gondolkozott, nagyon max 25 millióért. Bár vannak 2 évre 50 milliós tervezetek is a neten, amit állítólag leraktunk TB elé. De ezeknek a garantált tartalma, összetétele ismeretlen. Ez a csapat érdekeit tartja szem előtt és nem fizeti túl a játékost, beleszólást nagyon nem fog engedni a roster menedzselésébe, és embereket se fog hozni a QB kedvéért. McDaniels sem arról híres, hogy felettébb simulékony ember lenne. Ott se volt sok opció, hogy majd a játékhívást kiengedné a kezéből. Főleg úgy, hogy tavaly nyilatkozott olyat, miszerint behívott RPO játékokat, de TB mindet áthívta végül (középső) futásra. Pedzegették, hogy JMD mobilis irányítóban gondolkozik és valljuk be jelenleg ez a trend a sikeresebb a ligában. Igaz, csak ettől még TB-nek nem állt volna kifele a rúdja, ha maradni szeretett volna.

Ugyanis Tom Brady nem akart maradni. Ezt is Kraft adta tudtára a világnak, az utolsó beszélgetésük után. És lehet, egy világ dől össze a TB fanokban, de a kedvencünk döntött úgy, hogy nem kér tovább a csapatból. Nekem egyszerű lett volna a döntés. Keresett már elég pénzt, írjon alá olcsóbban és ezáltal segítse elő, hogy megfelelő kiszolgáló egység legyen körülötte. Ez illett volna hozzá, a képhez, ami bennem kialakult róla. Erről szólt a pályafutása nagy része. Okos volt, és ez 9SB-t hozott neki. Ami majd utána bőven tovább tejel, ráadásul Giselle miatt is megengedhette, hogy vékonyabb csekkeket váltson be az optimálisabbnál. Ezt (is) szerettem benne és ezért is imádtam minden olyan játékosunkat, mint pl Ninkovich. Akik a pénz helyett a csapatot, a sikert a többiekkel tették az első vonalba. Sokan „nyihogtak” az évek alatt jobb fizuért, mert a rendszerben nyújtott teljesítményük alapján több járna. De ezek az emberek mindig elfelejtették, hogy a rendszernek, Billnek, a Patsnek köszönhetik ezt. Nem haragudtam rájuk, hiszen ez biznisz a játékosok részéről is, de ettől még kevésbé volt szerethető egy-egy ilyen lépés. Kiment a piacra Edelman is, aztán visszajött. Nem kapott nagyobb deal-t, mint amit BB kínált. Megérdemelt volna sokkal több pénzt nálunk? Meg. De akkor nem lettünk volna az elmúlt 5 évből négyszer döntőben. Mert abból a pénzből, amit nem adtunk oda, jött 1-2-3 olyan veterán, aki a next man up szlogent kimaxolva tökéletesen előlépett a távozó vagy a sérült csapattárs helyére. Írtam korábban erről is, hogy nálunk hogy épül fel a roster a gazdasági vonalat nézve. És megdöbbentő a különbség a többi csapat felépítéséhez képest. Mégis alig, vagy egyáltalán nem másolják. Miközben egy másolós ligáról beszélünk, ahol minden működő dolgot, játékelemet pikk-pakk átvesznek.

Kanyarodjunk vissza a Kecskénkhez, aki kicsit megsértődött tényleg a jelek szerint. Insiderek lehozták többen is, hogy tavaly indult ez a folyamat, amikor BB 1 évben gondolkozott már akkor is, TB pedig 3 évet szeretett volna aláfirkálni. Messze voltak az álláspontok. TB pedig odáig jutott, hogy kikötötte TAG nem lehet rajta év végén. Előre felvette a pénze zömét az átalakításnál és lezárta ezt a fejezetet. A 13,5 milliós dead money a piacnyitásig kb Damoklész kardjaként lebegett felettünk. Az 1 éves deal versenyképes fizuval esélytelen. A több éves pedig azért, mert már eleve lett volna 6,75-6.75 átvitt fizu és ezt csak tetéztük volna a későbbiekre. Nem vallott volna BB-re ez. Aki végig racionálisan viszonyult ehhez az álláspontjához. Én Patriots drukker vagyok, nem Tom Brady drukker. Ezért maximálisan elfogadom azt, hogy Billnek a csapat a fontosabb és azt is, hogy Kraft ebbe nem akart átnyúlni a feje felett. Akkor elveszthettük volna azt az embert, akivel nagyobb esélyünk van a sikerre, mint nélküle TB-vel.

Hoppá! Akkor azt mondom, hogy TB csak BB rendszere miatt nézett ki ilyen jól? Nem. Azt mondom, hogy ez a jelenlegi, tavalyi, vagy tavalyelőtti Patriots roster nem olyan erős, hogy SB contender legyen, ha nem BB a Head Coach. Ellenben vele ez a roster, ami az ő rendszerét futtatja, megüti azt a mércét, hogy esélyesként tartsák számon. Persze, ez nem jelenti, hogy abszolút kimagasló favoritról beszélnék. TB nélkül is képes ez a csapat arra, hogy esélyesként tekintsenek rá. Az más kérdés, hogy nem nyertünk volna az utóbbi 3 SuperBowl győzelmünkből egyet sem, ha nem Tom Brady az irányítónk. De odáig eljuthatunk nélküle is, aztán ott már lehet bármi.

Így számomra nem volt váratlan a végeredmény, akkor sem, ha reménykedtem abban, hogy Tomnak „megjön” az esze és nem ego vagy a pénz vezérli a döntésben. Ugyanis, ha ezek nem szempontok, akkor Hometown Discountot biztosítva aláír. Lehet itt azzal jönni, hogy nem látta biztosítottnak itt a sikert ezzel a rosterrel, de pont ennek javításáért tehetett volna azzal, hogy óriás kedvezményt ad. Eszében sem volt. Ahogy az 1 évnél hosszabb dealről is lemondhatott volna, és ha valóban bírja, akkor szeretett csapatát és a Pats Nationt boldoggá téve aláír újabb 1 évre majd az év végén.

Értem, hogy Ő a GOAT és ez derogáló lehet, de tökéletesen illett volna abba a képbe, amit én elképzeltem róla. De nem az én képem a valóság. Az csak egy idol köré húzott máz, amivel felruházom. Csalódott vagyok, hogy ezt a mázat le kell mosnom. Többet láttam ebbe bele, de kiderült, hogy valami nem volt ebben kerek. Ettől még Tom marad a kedvenc Patriots játékosom, de én nem leszek Buccaneers drukker. Nem érdekel, hogy ő ott jó lesz vagy sem, nyernek-e hétvégén vagy sem. Én Patriots drukker vagyok, aki szomorú, hogy a legnagyobb játékos elhagyja a csapatot. Elhagyja úgy, hogy amikkel felruháztuk, az alapján maradhatott is volna. Egy kicsit kopott a mítosz ilyen tekintetben, de soha nem veheti el senki, azt a rengeteg élményt, amit adott nekem a 12-es. Amikor megindultunk reménytelen helyzetben egy utolsó drive-ot vezetve. Vagy 2 TD hátrányban playoff meccsek második félidejét se fogom feledni soha, ahogy a Falcons elleni fordítás is meghatározó élmény marad.Láthattam élőben játszani a Gillette-ben, ahol kiosztott két TD passzt Edelmannek. Egyiket kiköveteltem kb :) És tényleg köszönök mindent Tom!

tb2.jpg



Egyetlen bajom van csupán, ami itt marad rossz szájízt okozva. Az a nyomorult 13,5 millió DM, ami 2-3 olyan a rendszerben meghatározó játékost jelentene, ami a hérosz távozása után még fontosabb lenne. És ezt TB pontosan tudta már tavaly is. Mégis ilyen helyzetbe hozta a csapatot. Minden lépése így utólag erre utalt, hogy olyan messze voltak végig az álláspontok, hogy Ő nem véletlenül árulta a házat, Guerreiro dettó. Itt már ez előre lejátszottnak tűnik. Ami viszont bíztató, hogy akkor ezt Belichick is tudta, és így készülhetett az idei szezonra. Márpedig, akkor nem véletlen, hogy nem ment jól köztük az ominózus telefonbeszélgetés a piacnyitás előtti héten. TB nem tudott engedni, BB meg nem engedhetett a zsarolásnak. Brady így próbálta elfedni a tényt, hogy Ő akar távozni és így szerette volna „eladni” az áldozat szerepét. De itt ő volt az, aki nemet mondott. Az Ő kéréseit Tampában sem teljesítik. Lásd Antonio Brown story. Igen, Brady teljesen érthetetlenül kampányol a Buccaneersnél, hogy AB-t igazolják le. Érti ezt valaki? Kicsit olyan, mint aki bármire képes a média megjelenés miatt. Nem szimpatikus és érthetetlen ez az AB story számomra. És abból, hogy Arians határozottan elzárkózott ettől, pontosan látjuk is, hogy TB ott sem szólhat bele semmibe. Innentől ez talán pénz, de inkább egoista lépés volt, ami a DM kihatása miatt nem csak a kecske elvesztését okozta, hanem miután az jól sem lakott, a káposztát is alaposan megdézsmálta..

Én speciel Stidhamben és Belichickben is bízom. Előbbiben nyilván az utóbbi miatt. De egy Dalton igazolásnak is tudnék örülni, ahogy egy Love, Eason, Fromm pciknek is a drafton. Esélytelen a néhány fórumozó által vizionált suck for Lawrence. Sem a csapat, sem BB nem alkalmas erre a folyamatra. De erről és a roster jelenlegi állapotáról a tradekről, majd a jövő héten egy podcast formájában jelentkezünk, amiben kifejthetem miért nem hátrány a Harmon trade sem J

A bejegyzés trackback címe:

https://newenglandpatriots.blog.hu/api/trackback/id/tr1015538840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Circus 2020.03.21. 17:24:45

Értem, amit írsz, de nem értek vele egyet, csak részletekben.

Én szinte egyszerre érkeztem NFL-be és kezdtem érteni a játékot igazán, amkor TB is megérkezett, így valahol természetes volt, hogy NE szurkoló legyek, igen, nagyrészt miatta. Aztán, ahogy megismertem a hátteret és kezdtem érteni is, nem csak élvezni, láttam, hogy nyilván kell hozzá még egy marék egyéb játékos, de főleg egy stratéga - BB.

Az évek során több dolog derült ki számomra:
- TB is The GOAT
- ehhez képest lényegesebben folyamatosan kevesebb pénzt kért és kapott, mint egy másik, random, de szintén kiváló irányító, pont azért, hogy legyen körülötte csapat is - ezt egyébként te is elismerted
- BB is the GOAT edzői vonalon. Nyilván, a régi nagyokat nincs szerencsém ismerni, de...
- BB egy kőkemény, számomra már néha gusztustalanul is pénzközpontúan kemény üzletember, aki szívfájdalom nélkül vágja ki a legjobbakat is, ha szerinte már nincs bennük több jó szezon - hadd ne soroljam, tudjuk, kikről beszélek, ugye? Az eredmények tekintetében biztos, hogy mindig igaza volt?

Én úgy látom, hogy a dolog nem annyira TB-n múlott - ismerve BB röviden ecsetelt keménységét, simán benne volt a dologban egy méltatlan Indianapolis Colts - Peyton Manning végjáték. Az, hogy TB is megöregedett (vicces, és fájó leírni, mert nálam évekkel fiatalabb), az is kétségtelen.

Ha TB lennék, én sem biztos, hogy ezt megvártam volna, főleg, hogy (személyes véleményem szerint) az elmúlt évek leggyengébb rostere volt a mostani, SB-re esélytelen. Az egész helyzet egy vál(t)ásért üvöltött... Sajnos.

A bevezetőben említettek miatt nekem mostantól 1-2 évig 2 csapatom lesz az NFL-ben.

topin 2020.03.21. 18:53:51

@Circus: Természetesen szubjektív a véleményem. Sajnos nem vagyok insider :)

TB a valaha volt legnagyobb, ebben nem is lehet vita szerintem sem. A BB-ről alkotott véleményt árnyalnám azzal, hogy nem lehet kivenni 1 vagy 2, de még 3 példát sem, ahol hiba merülhet fel. Ugyanis minden GM hibázik, vagy van olyan, ami csak több év múlva működik. Szerintem a leginkább véleményes lépés a Seymour trade volt. Onnan kicsit meg is torpantunk, ha kizárólag SB a mérce.

De azt gondolom nem szerencsés egy ilyen vetésforgóban működő ligában kizárólag a SuperBowl-t vagy annak megnyerésével validálni egy-egy döntést. Hiszen minden évben lesz jobb cap helyzetben lévő, jobb pozícióban draftoló contender csapat. és mi évről vertük vissza, vagy vettük fel a versenyt ezekkel a mindig új névre hallgató csapatokkal. Akik aztán mindig vissza is süllyedtek minimum a középmezőnybe vagy akár ennél is lejjebb. Mivel BB 18 év alatt 9SB, 6 bajnoki cím vonalat tud felmutatni, így azt gondolom: Igen. Többségében jól döntött..hiszen különben nem lennénk ott.

Ez a 9SB 18év alatt, ez olyan abszurd adat, amit a többi csapat fel sem tud fogni. Azt mutatja, hogy bejött a roster managmentje. Akkor is ha csak Főcsoport döntőig jutottunk. De mg akkor is kieshetsz a div.Roundban, ha nagyon jó vagy. Azzal se vesztenéd el az elsimerést. Ez kizárólag a bajnoki címben élők részéről érkezik..

TB nem akart maradni, ezt Kraft nyilatkozta, írta le. Vélhetően, már a tavalyi hisztinél megtört valami. BB-t ismerve pedig, lehetsz te a legjobb, akkor sem fogsz diktálni..és szerintem ez így van rendjén.

Az pedig, hogy elküldünk embereket, akiket kedvelek, az "mindennapos" ennél a csapatnál. De ettől tudtunk ott lenni, ahol más nem. De itt nem elküldtünk valakit, hanem ő döntött úgy, nem marad velünk. A Pats.hu-ra írtam egy kommentet erről, hogy ki milyen nézőpontból közelíti meg a távozását:

"Mindenkiben van egy kép TB-ről. És vélhetően mindenki ahhoz igazítja a nézőpontját a távozás kapcsán. Vannak akiknek "szívszerelme" ezért úgy dolgozzák fel, hogy BB az oka a távozásnak. Van aki a patriots wayre "fogja" és c'est la vie. Mások úgy gondolják, hogy TB nem akart maradni és ezért az a kép "sérült" amivel felruházták, hogy ő a Patsért képes áldozatokra. Nekik ebbe a képbe nem fér bele, hogy nem adott Hometown Discountot, hogy "követelései" voltak a fizetési igénye mellett, ami a jelentősen terhelt capbe aligha fért bele és ez a cap teher az ő tavalyi átstrukturált fizuja is volt. amiket Tampában sem kap meg egyébként (pl AB). Szóval csalódtak, hogy TB menni akart, hogy egoista módon kezelte a helyzetet a tavalyi sértődöttség után. Csalódtak az emberi oldalban, nem a játékosban. Csalódottak, mert elvesztették az ikont. Van aki meg csak szomorú. A lényegen nem változtat. TB ezer élményt és felejthetetlen pillanatot adott nekünk, amiért hálásak lehetünk, de attól még ezen döntése okán lehet hiányérzete azoknak, akik máshogy "ismerték" eddig. Előfordul, hogy valakinek a motivációja, nem egyezik a mi igényeinkkel..ilyenkor csalódottak lesznek az emberek. Nyilván nem jogosan, mert TB dönthet a saját sorsáról, ráadásul, ahogy Kraft is mondta, kiérdemelte ezt."

Én mint Patriots drukker, aki a csapathoz kötődöm, azt vártam volna a kedvencemtől, hogy kísérhessem végig az úton, adja meg a katarzist így vagy úgy, sikerrel vagy kacska szezonnal. De legyen egy szép csatában lezárt fejezet..ezt én nem kaptam meg tőle, ezért csalódott és szomorú vagyok. Mint játékos teljesen megértem a döntését, ez biznisz. Emberi oldalról ruháztam fel kicsit többel, mint kellett volna.

Ettől még megértem és elfogadom más ugyancsak szubjektív, saját felruházott élményekkel meghozott véleményét! :) Akkor is, ha én nem leszek Tampa drukker..de ettől kívánom, hogy minden meccsen legyen nagyon jó TB!
süti beállítások módosítása